De avonturen in Sri Lanka van Nancy en Juul

Pinnawala olifanten weeshuis

Vandaag hadden we een dagje vrij. Een van de doelen die ik hier in Sri Lanka wilde doen is olifanten zien, dus dat gingen we vandaag doen. Het zou een lange trip worden want Pinnawala ligt niet echt in de buurt van Kandy, maar we gingen ervoor. We zouden deze trip maken met de lokale bus. Een heel avontuur als je het mij vraagt. Met de bus naar Kandy kunnen we wel. Dat is gewoon een bus die rechtstreeks naar het centrum gaat, maar als we naar Pinnawala willen moesten we meerdere keren overstappen. Een hele klus.

Voor dat we gingen vroegen we welke bussen we precies moesten hebben. Het waren 3 bussen in totaal. Toen we in Kandy aankwamen, vroegen we aan de lokale mensen welke bus we moesten hebben. We snapten eigenlijk niet zo goed wat ze bedoelde, maar we stapten in de bus die ze aanwezen in de hoop dat het de goede was.

De reis was een grote hel. De bus reedt voor geen meter door en stond overal vast. We werden er helemaal chagrijnig van. We stapten uit de bus om een tuktuk te regelen. We wilden wel op tijd zijn voor het melken van de babyolifantjes.

Toen we aankwamen hadden we meer dan genoeg tijd en aangezien ik nog een ander doel had, gingen we die eerst voltooien. Ik wilde heel graag uit een kokosnoot drinken. We hadden geluk, want recht tegenover de ingang stond er kraampje waar ze kokosnoten verkochten. We dronken de kokosnoot leeg en ze haalde het kokos voor ons eruit zodat we die konden eten. Het was heerlijk!

Daarna gingen we het park in. Eerst het echte park en toen de rivier. In het echte park zagen we olifanten in de wijde lopen en het was zo mooi en zo cool om de olifanten in het echt te zien. Er waren heel veel mensen om de olifanten te bewonderen.

Rond een uur of half 2 liepen we naar de rivier. Om 2 uur zouden de olifanten naar de rivier worden gebracht en wij wilden dat natuurlijk vanaf het beste plekje bekijken. Blijkbaar waren er al wat olifanten in de rivier. Zij werden er eerst uitgehaald voordat de andere olifanten kwamen. Dat was al prachtig om te zien. Toen de olifanten het water in kwamen, mochten wij met een olifant op de foto en we mochten hem aaien. Nou ik kan je vertellen, een olifant voelt heel raar. Zo had ik niet zijn huid verwacht.

Na het olifant kijken, gingen we naar een restaurantje om wat te eten. We waren uitgehongerd. We aten heerlijke frietjes met een soort loempia's. Het was erg lekker. Natuurlijk dronken we er een verse ananassap bij. Die zijn hier erg lekker aangezien het fruit hier echt rijp en vers is.

Na het eten gingen we weer terug naar ons huis. Daar zouden we voor de laatste keer in Kandy eten en slapen. Morgen gaan we naar Dambulla voor ons vrijwilligerswerk. Het schijnt dat dat helemaal in de middle of nowhere is, maar we gaan het zien!

Groetjess

Juul en Nancy