De avonturen in Sri Lanka van Nancy en Juul

Eindelijk kan het echte werk beginnen

Wauw, vandaag beginnen we dan eindelijk met ons vrijwilligersproject. Onze dag bestaat uit verschillende delen. In de ochtend kunnen we kiezen voor constructie of lesgeven. We hebben toen besloten dat de vrouwen + Roman les gaan geven en de rest van de jongens doet constructie. Constructie is namelijk best wel zwaar aangezien ze twee weken geleden pas begonnen zijn.

Ze hadden het de hele tijd over een school 8 km verderop. We zouden daar fietsend heen gaan. Super leuk! Nu bleek de school een huis te zijn en de 8 km was 200 m. Er werd niet heel goed gecommuniceerd met ons. Toen we aankwamen bij het huis waren er twee groepen: de kleintjes (8 t/m 12) en de grotere (14+). Mama wilde liever naar de kleintjes omdat haar engels daar goed genoeg voor is. Ik ging mee en samen gingen we de kleintjes lesgeven. Het ging eigenlijk heel goed. Ik zat lekker in de flow en mama keek een beetje toe en hielp me af en toe. De kleintjes deden erg goed mee en vonden het volgens mij erg leuk. Toen kwam er van de andere groep een vrijwilliger bij en toen liep het wat moeizamer, maar toch goed.

Rond een uur of 11 gingen we weer terug naar het huis. We kregen pannenkoeken als tussendoortje en snel daarna kregen we lunch. Het eten hier is erg lekker. Alles smaakt goed en is niet te pittig. Nu pas kan ik de Sri Lankaanse keuken waarderen. Na de lunch gingen we allemaal relaxen op bed. Volgens mama ben ik in een diepe slaap gevallen, maar zelf kan ik het me niet herinneren. Een groot deel van de groep vertrok naar Colombo om daar nieuwjaar te vieren. Wij gingen niet mee. De reis zou dan ongeveer 5 uur duren en ze hadden niet echt een plan.

Toen ik wakker werd gemaakt, moesten we weer lesgeven. Wij dachten dat we dit keer andere kinderen zouden krijgen dus we hadden niks voorbereid. Het bleek dat we dezelfde kinderen hadden en dit keer stonden we met z'n vieren bij de kleintjes. Dit werkte voor geen meter. Ik probeerde van alles, maar de Chinezen snapten niet zo goed wat ze moesten doen. Ze probeerde de kinderen moeilijke dingen te leren, maar dat werkte niet echt en de plannen die ik had keurde ze af. Het liep dus alles behalve soepel.

Om 17.30u waren we klaar en gingen we terug naar het huis. Mama en ik zaten vol met ideeën voor de volgende les. We gingen dus meteen aan de slag met de voorbereidingen. We hadden plannen voor een bingo en een memory. De Chinezen waren het eens met onze plannen, dus we waren gezellig met zijn alle bezig om de spullen klaar te maken.

Nu gaan we zo eten en nieuwjaar vieren. Waarschijnlijk wordt ons nieuwjaar helemaal niet speciaal, maar dat horen jullie morgen wel.

Groetjess

Juul en Nancy

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active