De avonturen in Sri Lanka van Nancy en Juul

Op naar Mirissa

Ons vrijwilligerswerk zit erop. Vandaag gaan we naar Mirissa. Een plaatsje in het zuiden met een heel mooi strand. Hier hebben we dan nog 3 volle dagen aan het strand. Dat wordt dus erg genieten!

Om half 10 stond de taxichauffeur op de oprit. Zijn auto was een beetje aan de kleine kant en onze koffers waren een beetje aan de grote kant. Met wat puzzelen kregen we toch de koffers in de auto. Onze chauffeur was erg aardig en een goeie vent. Hij geloofde in karma. Erg gunstig voor ons want dan zou hij niet wegrijden als wij even naar de wc wilden.

Op een gegeven moment stopte hij bij een kraampje langs de weg. We kregen een verse kokosnoot en een plakje roti. Deze kokosnoten smaakte nog beter dan die we eerder ophadden. Met een stukje van de schil aten we ook het binnenste prutje eruit. Verrukkelijk!

Al snel reden we door naar Mirissa. We arriveerden daar rond een uur of 3. Een prima tijd als je het mij vraagt. Ons plan was om lekker in het zonnetje te relaxen bij het zwembad. Dit ging hem niet helemaal worden. De zon is om 3 uur niet in de tuin van het hotel. Het probleem was dat we eigenlijk wel heel graag in de zon wilden relaxen. We gingen dus maar even naar het strand.

Het strand in Mirissa is geweldig mooi! Net als op de ansichtkaarten. Hier kunnen we zeker weten goed relaxen! En wonder boven wonder is het water super lekker warm en niet zoals in Nederland ijskoud.

Na het strand gingen we een hapje eten en toen vrij snel weer naar bed. Morgen begint onze eerste echte dag in Mirissa.

Groetjess

Juul en Nancy

Leny

Jullie maken ons jaloers?