De avonturen in Sri Lanka van Nancy en Juul

De eerste dag

Vanochtend werden we om 11.00 uur wakker. We wilden wat orde in onze kamer brengen, maar we wisten niet zo goed waar we moesten beginnen. Het was namelijk een enorme zooi bij ons. We besloten daarom om ons aan te kleden en het huis te verkennen. We zochten een plek waar we konden ontbijten. Al snel komt er een man naar ons toe en hij brengt ons naar een ander huis en hij maakte daar ons ontbijt. We moeten dus voor elke maaltijd een stukje wandelen.

Ons ontbijt was een ei. Ik had verwacht dat er weinig fout kon gaan aan een ei, maar de Sri Lankaanse keuken heeft het tegendeel bewezen. Ik vond het niet te pruimen. Het ei was gebakken in kokosolie. Niet helemaal mijn ding.

Tijdens het ontbijt hebben we besloten dat we vandaag Kandy onveilig gingen maken en een lokale simkaart voor onze telefoon regelen. We willen natuurlijk wel een beetje bij blijven met alles wat er gebeurt in Nederland.

Met een tuktuk reden we naar het centrum van Kandy. We hadden twee tussenstops, de eerste was bij een ATM om geld te pinnen en de tweede was bij een winkeltje waar we een simkaart konden kopen. Dit verliep best wel moeizaam want we hadden er niet aan gedacht dat we een paspoort nodig hadden en met mama's telefoonskills duurde het nog langer, maar uiteindelijk hadden we wel weer contact met Nederland.

Toen we klaar waren reden we verder naar het centrum van Kandy. Daar begonnen we gelijk met hetgeen waar we het beste in zijn: eten. Na het eten hebben we wat rondgeslenterd en zochten we naar een gezellig cafeetje waar we iets konden drinken en relaxt onze appjes konden checken. Na het drinken liepen we naar het meer, hier hebben we nog wat rond gelopen en daarna zijn we weer terug naar het huis gegaan. We moesten natuurlijk op tijd zijn voor ons avondeten.

Als avondeten kregen we pannenkoekjes met gekookte groentes in gele saus en kokosnoot in sambal of zoiets. Het was heel erg pittig, maar wel lekker.

Nu zijn we aan het kijken naar wat we morgen gaan doen. Dat is de laatste vrij dag voordat we beginnen aan onze oriëntatieweek. Als we dat gedaan hebben is het eigenlijk al weer bedtijd. Het moet hier namelijk om 10 uur stil zijn. Nou dat was het weer voor vandaag.

Alvast welterusten!

Juul en Nancy

Marie-Louise

Een goed begin! Veel plezier.
Toedels x

Leny

Wel een ontdekkingstocht zo,n eerste dag. Benieuwd naar het volgende