De avonturen in Sri Lanka van Nancy en Juul

Oriëntatiedag 1

Afgelopen nacht was vreselijk, we kwamen allebei moeilijk in slapen en werden vroeg wakker. Beter kun je het niet treffen op je eerste oriëntatiedag.

Gisteravond waren er heel veel mensen aangekomen in ons huis. Samen met hun hebben we ontbeten. We waren dit keer niet te laat. Om half 10 zou onze introductie beginnen. We kregen uitleg over alle projecten die we konden doen en kwamen eigenlijk tot de conclusie dat ons project het saaist was. Gelukkig mogen we elke woensdag kiezen welk project je de week erop wilt doen, we zouden dus kunnen switchen. Dit is ook wat we waarschijnlijk gaan doen.

Ons lijkt het wel leuk om de tweede week in een ander dorpje door te brengen dan Kandy. Na een week heb je Kandy namelijk wel gezien. Dan zijn er nog een aantal opties, lesgeven, constructie (Dit betekent tempels renoveren of scholen) of iets met olifanten. Het was niet heel duidelijk wat de man te vertellen had over dat project omdat hij er niet zo veel van wist. Toch gaan wij waarschijnlijk olifanten verzorgen. Van de plaatjes zag het er leuk uit en dat vinden wij genoeg.

Na de introductie kregen we taal- en cultuurlessen. SAAAAIIIII. Het was veel te langdradig. Ik snap dat je wat moet weten over de taal en cultuur. Dat is natuurlijk logisch, maar de manier waarop ze het brachten was vreselijk. Daarna zijn we Kandy ingegaan. Dit keer gingen we niet met de tuktuk, maar we moesten met de bus. Wat een ervaring. Eerst moesten we een heel stuk lopen en toen even kort met de bus en toen weer lopen. Je kunt eigenlijk stellen dat we meer hebben gelopen dan dat we in de bus zaten.

In Kandy gingen we naar een winkelcentrum. We mochten daar een halfuurtje vrij rondlopen, daarna gingen we verder naar een culturele dansshow. Op zich was dit best wel vermakelijk. Het is grappig om te zien dat andere landen een andere manier van dansen hebben. Op het einde van die dansshow liepen ze allemaal over hete kolen enzo. Super apart!

Nu gaan wij douchen en dan lekker slapen. Het is half 9, maar we moeten er morgen weer vroeg bij zijn.

Welterusen!

Juul en Nancy

Jenny

Zo wat gaaf allemaal! Veel plezier

Leny

Pff wel ff wennen

Richard

Zet hem op dames!

Dimfy

Geniet ervan!

Lieke

Wat leuk Juul je blog! Lekker hèndig voor mama! ?
? Merry Christmas voor jullie daar?
?