De avonturen in Sri Lanka van Nancy en Juul

Oriëntatiedag 3

Vandaag stond er niet zo veel op de planning. We kregen een kookworkshop, we kregen meditatie en we hadden een projectmeeting. We begonnen met het koken. Dat was eigenlijk heel leuk om te doen. We waren vandaag met z'n 5e, een niet zo grote groep dus. Hierdoor kreeg je veel te doen tijdens het koken en mocht je van alles proberen. Voordat we begonnen met het daadwerkelijk koken, kregen we een soort test of we gisteren wel goed hadden opgelet bij de spice garden. Natuurlijk hadden wij niet zo goed opgelet, maar met een beetje kennis van kruiden hebben we onszelf gered.

Tijdens de workshop leerden we hoe we linzencurry, kipcurry, een groentesalade en een fruitsalade moesten maken. De fruit- en groentesalade is natuurlijk niet zo heel moeilijk, maar de linzencurry en de kipcurry hadden we nog nooit gemaakt dus die waren wat ingewikkelder. Eigenlijk waren die ook wel goed te doen.

We hadden het idee om niet zo pittig te koken. Dat lukte erg goed, want toen Ayesha (onze coördinator) vroeg of we het pittig wilden of niet zeiden we dat we dat niet wilden. Maar toen we ons eten proefden wisten we dat niet pittig ook pittig is. Ik heb echt nog nooit zo pittig gegeten. Zelfs mijn rijst smaakte op een bepaald moment pittig omdat mijn tong gewoon helemaal verbrand was. Echt wow!

Na de kookworkshop gingen we naar het huis van een non. We zouden daar een 2 uur durende meditatie krijgen. De zin die ik daarin had was echt enorm hoog! Grapske, ik had er echt 0,00% zin in. Toen we daar aankwamen bleek het zo te zijn dat de non 1,5 uur ging praten over het boeddhisme en gevoelens enzo. Nou echt ik vond het saai, je wilt niet weten. Na dat gepraat gingen we voor 10 minuten mediteren. Ik ben erachter gekomen dat dat echt totaal niks voor mij is.

Na het mediteren hadden we een project meeting. Hierin vertelde iedereen wat ze deden op hun project en moesten we kiezen wat we volgende week willen doen. We zijn hierheen gekomen om les te geven in Kandy, toen wilden we olifanten verzorgen, toen wilden we scholen renoveren, maar we zijn toch gegaan voor het les geven in Dambulla. Als er iemand snel van gedachten veranderen dan ben ik het wel.

Ons avondeten was voor de verandering een keer anders. Ik weet niet precies wat we kregen, maar volgens mij waren het pannenkoekjes met soja vlees en eieren. Het was erg lekker en niet pittig. Zo lekker heb ik hier nog niet gegeten.

Nu gaan we douchen en dan nog even lekker relaxen.

Groetjesss,

Juul en Nancy


Aanvulling Nancy:

Juul had zooo veel zin in een twee uur durende meditatie, maar niet heus, maar ze is toch netjes mee gegaan. Uiteraard vond ik het wel allemaal boeiend wat ze vertelde en vond het jammer dat het maar zo'n korte meditatie was. Toen de non aan Juul vroeg of ze het interessant vond gaf Juul eerlijk toe van niet. Ik vond het echt stoer van haar dat ze dat gewoon eerlijk durfde te zeggen.

Ik dacht trouwens dat ik snel kan schakelen en van gedachten kan veranderen maar Juul is 100x erger. Elke dag wilde ze iets anders gaan doen. Maar ze heeft nu besloten dat we naar Dambula gaan. Een dorpje in de jungle waar we les gaan geven aan schoolkinderen . Gelukkig maar want ik heb mijn hele koffer nog vol met spullen.

Reacties

Reacties

Leny

hoi, ik kan me goed voorstellen dat je heel vaak van gedachte verandert, je bent er maar kort dus je wilt het maximale.
veel succes verder,

Leny

haha wikipedia. Dambulla is een plaatsje in Sri Lanka, dat vooral bekend is van De gouden tempel van Dambulla, die op de Werelderfgoedlijst staat. Het ligt in de buurt van Sigiriya en ten noorden van Kandy. Het plaatsje is gebouwd rondom een grote granieten berg, waarop het boeddhistische grottencomplex Raja Maha

Jenny

Wow! Wat mooi om te lezen! Juul je schrijft echt leuk ! Ben benieuwd wat jullie in de jungle gaan beleven.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active