De avonturen in Sri Lanka van Nancy en Juul

Oriëntatiedag 4

Vandaag hadden we een workshop batikken. Batik is een manier om een stofje een mooi patroon te geven. Je ziet het erg veel hier in Azië. We hadden geen idee hoe we dat moesten doen, maar we dachten dat we dat wel gingen zien.

We moesten eerst op een oranje lapje stof een olifant overtrekken van een tekening. Deze olifant had allemaal bloemen en decoratie zodat hij leuker was om te batikken. Na het overtrekken moesten we met was de dingen inkleuren die we oranje wilden houden. De vrouw deed het eventjes voor en toen moesten wij. Ik bakte er helemaal niks van en bij mama ging het best wel goed. Achteraf kwam het door mijn druppelpotje want toen ik gewisseld had met mama ging het veel beter.

Na het was erop druppelen was het tijd om de doekjes in chemicaliën te leggen. Het ging eerst 10 minuten weken in een geel badje zodat de verf goed werd opgenomen, daarna gingen de doekjes in de verf. Je zag al meteen het eindresultaat en wauw we hadden het er nog best goed vanaf gebracht.

De doekjes moesten drogen, dus wij gingen eten. We kregen alweer heel pittig eten. Dit keer was het pittiger dan dat we normaal krijgen. Ik denk dat de vrouw van dat huis niet zo veel rekening houdt met dat wij buitenlanders zijn.

Na het eten waren we klaar met de oriëntatie, dus gingen we naar Kandy. We hadden nog dingen nodig van het centrum. Ik wilde bijvoorbeeld een fisherman pants. Dat is eigenlijk een lap stof die je omknoopt als een broek. Na een heleboel winkels hebben we er een gevonden. Ik wilde graag een zwarte, maar die hadden ze nergens. Uiteindelijk werd het een turquoise.

Toen hebben we nog wat verder geshopt en daarna zijn we gaan eten bij de Pizza hut. Een keertje geen pittig eten was geweldig en als het dan pizza is, is het al helemaal geweldig.

Nu gaan we nog even chillen en dan gaan we naar bed. Eigenlijk onze standaard routine.

Groetjes,

Juul en Nancy

Dimphy Boom

hi ladies,

leuk hoor iedere dag jullie verhalen te lezen, t is een hele beleving mooi geniet ervan!!!

Oma Annie

Het is geweldig Juul wat je schrijft en wat een ervaring. Nog maar veel leren en indrukken op doen zo zie je wel dat in een ander land er heel anders toe gaat dan in Nederland