De avonturen in Sri Lanka van Nancy en Juul

Oriëntatiedag 5

Vandaag gingen we naar de temple of the tooth. Dit is een tempel waar de tand van Boeddha wordt bewaard. We moesten hier eigenlijk al vrij vroeg zijn. We waren er denk ik rond een uurtje of 8. Wij snapten niet zo goed waarom, want we hadden helemaal niet zo'n druk programma. Toen we er aankwamen lag er een rode loper en er waren veel bewakers. De gids vertelde ons dat de nieuwe minister president naar de tempel zou komen.

Onze rondleiding verliep vrij snel en gehaast. Achteraf gezien kwam dat omdat we dan op tijd waren bij het ontvangst van de minister president. Ja ja, wij hebben de nieuwe minister president gezien. Voordat de minister president kwam, kwamen er al allemaal mannen in speciale kleding. Wij als domme toeristen gingen hun filmen, maar dat bleek helemaal niet de minister president te zijn.

Na het ontvangst van de minister president liepen we naar boven. De deur naar de tand werd opengedaan. Dit doen ze elke dag en dan is de deur voor 10 minuten open. Eens in de zoveel jaar staat de deur de hele dag open en kun je ook echt de tand zien. Wij konden alleen het ding eromheen zien. Toen de deur openging werd een groot gekkenhuis. Iedereen begon te duwen om naar binnen te kijken. Onze gids plantte ons pal voor de ingang. Wij konden het dus erg goed zien.

Na de temple of the tooth gingen we naar een hindu tempel. Ayesha kocht een grote mand met fruit die we moesten offeren. Als je een mand met fruit offert dan zegt de priester allemaal dingen en dan krijgen we de helft terug. Dat is dan 'blessed fruit', dat mogen we dan opeten.

Als lunch aten we Indisch, ik vind dat lekkerder dan de keuken van Sri Lanka. Nu aten we Indisch in Sri Lanka dus was het pittig, maar in India is het volgens mama lang niet zo pittig als hier. Na de lunch kregen we een massage. Die was erg fijn!

Tijdens het avondeten zat ik een beetje door mijn instagram te scrollen. Tot ik opeens zag dat ik iets gewonnen had. Ik dacht, huh ik heb aan niks meegedaan, maar blijkbaar had ik me ingeschreven door dit vrijwilligerswerk te doen. De winactie was door travelactive, de organisatie waarmee we hier zitten, mogelijk gemaakt. Als je in de maand december vrijwilligerswerk ging doen, dan maakte je kans om je hele programmakosten terug te krijgen. Dat had ik dus gewonnen!!! Super fijn!!!!!!!

Wij gaan nog lekkeer verder genieten,

Groetjess

Juul en Nancy

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active