De avonturen in Sri Lanka van Nancy en Juul

Op weg naar Dambulla

Vandaag gaan we naar Dambulla! Ik heb er erg veel zin in, want we hebben Kandy wel een beetje gezien. Zo'n oriëntatieweek laat je echt de hele stad zien. Er viel dus niks meer te ontdekken en daarbij gaan bijna alle vrijwilligers naar Dambulla. Het is een erg gezellige groep, dus dat het gezellig wordt is zeker.

We vertrokken om half 9 met de bus en kwamen ongeveer om 11 uur aan. De laatste weg die we bereden was onverhard. Dat is een teken dat we in de middle of nowhere zitten. Het is ook echt in de middle of nowhere. Ze verbouwen hun groentes en fruit hier, vangen hun vis in een meertje verder op en bouwen zelfs hun eigen badhuis.

We begonnen met het spelen van kaartspelletjes en twee jongens gingen helpen in de keuken voor de lunch. Het duurde nog zeker 2 uur voordat we gingen eten, maar het eten smaakte daardoor wel echt super lekker. Als lunch hadden we rijst met gebakken groentes en gefrituurde vis. De mensen die mij een beetje kennen weten dat ik geen vis eet, maar ja je moet toch iets eten hier en de vis rook super lekker. Dus ja ook ik at een visje.

Na de lunch hadden we een bespreking over de dingen die we gaan doen en hoe het er elke dag aan toe gaat. Tot nu toe staat er op de planning dat we woensdagochtend naar ruïnes gaan die hier vlakbij zijn en donderdagochtend gaan we de zonsopgang bekijken op een hele grote steen.

Ons vervoer hier is trouwens een fiets. We gaan overal op de fiets naartoe. Wij Nederlanders zijn niks anders gewent, maar de anderen vinden het super leuk. Ik ook hoor, het is wel anders dan in Nederland. De wegen zijn heel hobbelig. Het is eigenlijk mountainbiken.

Nu zijn we aan het wachten op ons avondeten. We eten vanavond roti en het word klaargemaakt door een paar van onze vrijwilligers. Na het eten gaan we gewoon een beetje chillen en vroeg naar bed. Morgen begint onze eerste dag!

Groetjes

Juul en Nancy