De avonturen in Sri Lanka van Nancy en Juul

Ruïnes van een oude tempel

Vandaag hadden we 's ochtends geen les want de scholen begonnen weer. Wij zijn namelijk een soort naschoolse school. De bedoeling was dat we vandaag constructie gingen doen, maar hier verandert alles elke dag. De mensen hier zijn niet echt van het communiceren. We besloten om met z'n alle naar de ruïnes te gaan. Iedereen ging fietsen, maar mama, Aziz en ik gingen met de tuktuk. Er waren niet genoeg fietsen.

Eerst stopten we bij een tempel. Het was heel erg kleurrijk en totaal niet toeristisch. We mochten om de een of andere reden niet in de tempel. We dachten dat de leiding dit ruïnes noemden, maar we hadden ongelijk. We moesten nog zo'n 10 km naar de ruïnes.

Op onze weg naar de ruïnes kwamen we langs een schooltje. We waren eigenlijk wel nieuwsgierig naar hoe dat eruit zou zien. We vroegen of we konden stoppen en naar binnen mochten. Dit mocht! Snel liepen we naar alle kinderen toe en gaven we ze high fives en vertelden we hoe we heten. Het was erg leuk voor de tijd dat we er waren. Al snel was het genoeg geweest en zaten we weer in de tuktuk.

De ruïnes zelf waren een beetje saai. Het was wel mooi, maar we liepen een beetje van plek naar plek en zaten dan weer op de ruïnes en dan liepen we weer. Er werd niet echt verteld wat het was. Achteraf hoorde ik dat het een oude tempel was die is geruïneerd door mensen uit India.

Na de ruïnes mochten we weer les geven. Dit keer hadden we andere woorden om memory mee te spelen. We begonnen met de woorden te tekenen op het krijtbord en dan konden de kinderen raden wat het was. Dit ging erg goed. Daarna speelden we memory en hangman. De tijd vloog voorbij, want na dat zat de les er al weer op. We gingen nog even volleyballen en toen was het alweer tijd om te gaan.

Vandaag gaan we vroeg naar bed want morgen moeten we er vroeg uit. En dan bedoel ik ook echt vroeg.