De avonturen in Sri Lanka van Nancy en Juul

Sunrise at the Pidurangala

De wekker ging vandaag om 3 uur 's nachts. Ja je leest het goed, 3 uur 's nachts. We zouden vandaag naar de 'Pidurangala rock' gaan om de zonsopkomst te bekijken. Het zou ongeveer 1,5 uur rijden zijn en een klein uurtje klimmen.

We werden gebracht in een jeep, maar eigenlijk was het een kooi. Er waren 8 stoelen, maar we waren met 10. Dat was dus een beetje aan de krappe kant. Het lukte erg goed en al snel stonden we aan de voet van de Pidurangala. Onze tocht begon met trappen. Dat was eigenlijk wel fijn, want de trappen waren verlicht. Als snel gingen de trappen over op rotsen, maar die waren niet verlicht. Met een telefoon in mijn hand baande ik me een weg naar boven.

Om 6.20 kwam de zon op, maar wij waren al om 5.30 boven. We konden nog even van de rust en sterren genieten. Zonsopkomst was geweldig. Het was zo mooi vanaf de berg. Elke minuut kon je het uitzicht steeds een beetje veter zien. Toen de zon was, zag je de zonnestralen over de bomen vallen. Prachtig!

De rest van de dag heb ik eigenlijk alleen maar geslapen totdat we les moesten geven. Een uur voor de lunch en 2 uur na de lunch. Als les had mam woordzoekers gemaakt. We zouden de woorden van gisteren herhalen. Dit ging erg goed. Weer lieten we de kinderen de woorden op het bord tekenen. Daarna deden we memory en toen zat de les er al weer op. We hadden vanuit Nederland een hoop kleurboeken en kleurpotloden meegenomen voor de kinderen. Aangezien het onze laatste dag is in Dambula gaven we die dingen aan de kinderen. Morgen gaan we met de taxi naar Mirissa. Lekker 3 daagjes aan het strand voordat we vliegen.

Vandaag gaan we roeg naar bed want we zijn natuurlijk erg moe. Al heb ik 3 uur geslapen, ik ben nog steeds niet uitgerust. Eerst gaan we nog even genieten van onze laatste avond met de vrijwilligers.

Groetjes,

Juul en Nancy

Hierbij nog een toevoeging van mij, Nancy: Bij aankomst zagen we een eekhoorn op de straat spelen en 2 honden zaten erbij te kijken. Precies op het moment dat wij aankwamen werd het eekhoorntje gepakt door de honden en voor onze ogen verscheurd. Er werd verteld dat we heel voorzichtig moesten zijn en dat we niet zonder begeleiding van het terrein af mochten omdat we hier midden in de jungle zitten met slangen en andere gevaarlijke dieren Toen we 's morgens wakker werden, wilde ik mijn slippers pakken en die waren helemaal kapot gebeten. De tweede nacht begint Juul ineens te gillen omdat ze een rat over het dak zag lopen. Tijdens een ritje op de fiets stak er een alligator over en vandaag tijdens het lesgeven zagen we voor onze neus een kameleon in de boom. O ja, tijdens het douchen komen er kikkers uit het putje naar boven. Wat denk je? Juul heeft nergens om geklaagd en zet zich er dapper overheen (en ik ook (-: )

Ook het lesgeven ging Juul erg goed af. Een geboren talentje zullen we maar zeggen. Ze had de lessen goed voorbereid en de kinderen hingen aan haar lippen. Echt leuk om te zien hoe leuk Juul het vond om les te geven.

Ik had de keuze bij Juul neergelegd over het vrijwilligersproject en ben heel blij dat ze hiervoor heeft gekozen. Zowel het lesgeven als het leven in de jungle is een ervaring om nooit te vergeten.

Reacties

Reacties

Leny

Ik heb met plezier jullie verhalen gelezen. Al met al een geweldige ervaring.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active