De avonturen in Sri Lanka van Nancy en Juul

SRI LANKA HERE WE COME!

EINDELIJK!! Vandaag vertrekken we naar Sri Lanka. Om half 6 stonden we al in de startblokken. We pakten de laatste spullen in en opa Theo bracht ons naar het station in Den Bosch. Na een treinreis van een uur kwamen we aan op het drukke Schiphol. Overal mensen die zich haasten naar de juiste gate.

We kijken op de borden waar we moeten zijn en al snel hebben we het gevonden. Een meterslange rij staat ons tegemoet bij de bagagecheck en dat was niet de enige rij. Schiphol stond vol met rijen. Uiteindelijk zijn we wel binnen en lopen we naar de wc. Als we de gatehall inlopen gaat onze gate open. Beter getimed dan dit had niet gekund. Wat een toeval!

Binnen no time zitten we in het vliegtuig naar Sri Lanka. We hebben een rechtstreekse vlucht van 9 uur. Toen we op het vliegveld kwamen, checkten we meteen onze telefoons of we nog belangrijke dingen hadden gemist.

Na nog een laatste controle haalden we onze koffers op en werden we naar Kandy gebracht, het plaatsje waar wij de komende dagen verblijven. Die reis duurde ook nog eens 3 uur. Na die 3 uur waren we dan wel eindelijk op bestemming. We kwamen in onze kamer waar al twee mensen lagen te slapen. We pakten onze pyjama's en toilettassen, poetsten onze tanden en gingen toen in bed liggen. Snel slapen want morgen begint onze eerste dag in Sri Lanka!

Liefs Juul en Nancy,

Voetnoot Nancy:

De taxi rit hierheen was lang, donker en het regende. Eenmaal aangekomen (3.45) in het huis kwam de genade klap: GEEN WIFI!! We werden naar onze kamer gebracht met 2 stapelbedden waar al 2 vrouwen lagen te slapen. Gelukkig hadden we wel een klamboe tegen al die vreselijke muggen. Wel een nadeel er zat soms wel een gat in de klamboe. Het was warm, vochtig en we waren moe, maar we vallen wel meteen in slaap.